Friends

Saturday, May 22, 2010

HARITH KE KLINIK LA PULAK...

          Kelmarin ( 21 Mei 2010 ) Harith dibawa ke klinik oleh mama dan papa. Ruam di pipi Harith belum sembuh walaupun dah nak masuk 3 bulan. Mama tak sanggup lagi tengok Harith menggosok-gosok mukanya sampai merah-merah...mungkin tak tahan gatal agaknya. Mata Harith sebelah kiri pula asyik berair saja. Mungkin sebab itu juga Harith asyik merap kebelakangan ni..
            Di klinik doktor beri ubat MOMATE CREAM untuk sembuhkan ruam di pipi Harith..Sebelum ni Harith pernah diberi ubat CALAMINE oleh klinik kesihatan tetapi tak juga sembuh-sembuh. Doktor kata pipi Harith tu perkara biasa yang dialami oleh bayi. Dia juga ada beritahu CALAMINE tidak sesuai diberi kepada bayi untuk kes seperti Harith ni..
             Malam tu sewaktu Harith tidur, mama pun sapukanlah MOMATE CREAM tu pada pipinya dan lap semula bekas cream tu bila Harith terjaga. Bukan apa...Harith kan suka sangat menggosok2 mukanya tu ...takut terkena mulutnya pula. Alhamdulillah...pagi tadi mama Harith tengok pipi Harith dah beransur sembuh...tiada lagi merah-merah seperti sebelum ni..lega mama dan papa Harith tengok. Tapi doktor kata mungkin ruam tu akan datang balik..jadi mama Harith kenalah simpan ubat tu ...

    Inilah ubat MOMATE CREAM yang doktor beri untuk sembuhkan pipi Harith

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...